"Tu - ne vienas!" Pagalbos Linija
Pradėjau mokytis universitete, apsigyvenau bendrabutyje, tačiau nesitikėjau,kad bus šitaip emociškai sunku:labai jaudinuosi dėl atsiskaitymų bei egzaminų, baisu,kad nieko nespėsiu arba kažko neišlaikysiu. Nuo gauto prasto įvertinimo susigadina nuotaika o išgirstant kitų patarimus nusiraminu tik trumpam,vėliau neigiamos mintys grįžta su ašaromis kone kiekvieną dieną. Labai dažnai kankina namų ilgesys, taip pat pradėjau lyginti save su kitais grupiokais,kuriems labiau sekasi, o to anksčiau niekada nedariau. tokia savijauta mane labai išvargino. Nebežinau, kaip pagaliau pajausti ramybę.
paklausė Lap 12 Stresas Saulė

1 Atsakymas

Sveika, Saule,

Ačiū už tavo nuoširdų ir atvirą laiškelį apie savo savijautą pastaruoju metu. Regis, užklupusi emocinė našta tave nustebino, nes to nesitikėjai, tačiau kartu patiriamos neigiamos mintys ir jausmai neramina ir išvargina.

Pirmiausia rašai, jog patiri didelį jaudulį dėl atsiskaitymų universitete, išgyveni baimę, kad nieko nespėsi arba neišlaikysi egzamino. Normalu, jog egzaminai kelia šiokį tokį jaudulį ir nerimą, tikriausiai dauguma studentų tai patiria. Visgi jei tavo baimė ir nerimas nespėti atlikti darbo ar neišlaikyti egzamino yra intensyvūs, t.y. tau trukdo susikaupti, sutelkti dėmesį ties užduotimis ir aiškiai galvoti bei vargina, vertėtų apsvarstyti būdus, padedančius nurimti.

Galbūt baimė ir jaudulys kyla tuomet, kai nesi pakankamai gerai pasiruošusi?  O galbūt abejoji savo jėgomis, t.y. savimi nepasitiki, nors ir ruošeisi egzaminui? Priklausomai nuo nerimo ir baimės priežasties, taikomos skirtingos įveikos metodikos. Jei tai nepasitikėjimas savimi, impulsyvios neigiamos automatinės mintys, tau gali padėti meditacija, relaksacija, kvėpavimo pratimai. Be to, geras būdas užrašyti savo nerimastingas, baimę keliančias mintis ant lapelio. Taip pat gali užfiksuoti emociją/jausmą tą akimirką bei pabandyti užrašytas nerimastingas mintis pakeisti kitomis, ramybę teikiančiomis mintimis. Tuomet vėl užfiksuoti emociją ir pastebėti, ar ji pasikeitė. Galbūt nerimas ir baimė sumažėjo?

Kitam nurimti ir įveikti baimę padeda pokalbis su artimuoju ar draugu(-e). Dažnai sakoma, jog pasiruošimas egzaminui – geriausias vaistas nuo nesėkmės jo metu ir patiriamos baimės. Linkiu pasirinkti tau patinkantį ir tinkantį metodą, ir taikyti jį praktiškai.

Rašai apie lyginimąsi su kitais. Tai niekuomet nepadeda pasijusti geriau. Be to, lyginti save su kitais yra beprasmiška. Kodėl? Nes visi mes esame be galo skirtingi, taigi ir mūsų gebėjimai, talentai, įgimtos ar įgytos savybės skiriasi. Juk turime ne tik skirtingą polinkį tam tikroms veikloms ir savybėms, tačiau mus supanti aplinka taip pat skiriasi ir formuoja mus skirtingai. Taigi nors ir kaip norėtųsi save lyginti su kitais, verta prisiminti, jog visų mūsų gyvenimo istorijos skiriasi ir visi čia, šiame pasaulyje tikriausiai atliekame tas funkcijas, kurias galime geriausiai. Geriau pagalvok ir susirašyk tas savybes ir gebėjimus dėl kurių tu savimi didžiuojiesi, jautiesi patenkinta arba girdėjai komplimentų iš aplinkinių. Pagavusi save besilyginant su kitais, gali pasiimti lapelį su surašytomis savo savybėmis ir garsiai (arba tyliai), perskaityti kelis kartus. Juk daug prasmingiau kreipti dėmesį į teigiamas savo savybes, tuo labiau, kad tai gerina mūsų savijautą, nuotaiką, didina pasitikėjimą savimi.

Norisi atreaguoti į tavo reakciją, kai gauni prastesnį pažymį nei tikėjaisi. Žinoma, prastas pažymys tikriausiai nei vieno nepradžiugins, tačiau privalai suteikti sau šansą pabandyti dar kartą, jei galima, pasitaisyti, jei ne, daugiau pastangų įdėti ruošiantis kitam atsiskaitymui. Iš tiesų, neverta labai sureikšminti pažymių. Tai tik gebėjimų vertinimo būdas, kuris nėra labai tikslus ir žinoma ne visada atskleidžia mūsų asmenybes. Deja, dažnu atveju geri pažymiai nepadeda ir įsidarbinant. Daug svarbiau mūsų asmenybės savybės bei santykiai su kitais. To niekada nepamiršk!

Namų ilgesys – visiškai normalus dalykas, patiriamas studijų laikotarpiu. Raginu nelikti vienai su savo ilgesiu ir tada, kada nori, sugrįžti namo

Kilus stiprioms emocijoms ir norui pasikalbėti su galinčiu išklausyti žmogumi, gali skambinti šiuo tel. nr.: https://jaunimolinija.lt/

Sėkmės ir stiprybės su meile,

Martyna
atsakytas Lap 22 Martyna
×

Sek Tu-ne vienas! Facebook'e!

Palaikyk projektą!

507 klausimų
510 atsakymų
9 komentarų
146,314 vartotojų