"Tu - ne vienas!" Pagalbos Linija

Sveiki,

noriu rasti konkrečių būdų, kaip galima būti keisti netinkamą vaikų elgesį. Dirbu mokykloje su pradinių klasių mokiniais. Turiu tokių mokinių, kurie keikiasi, tiesiai šviesiai vidury pamokos užduoda draugams klausimus kaip "Nori sekso?", pamokos metu čiupinėdami savo lytinius organus aimanuoja, laižo savo rankas. Pabrėžiu -  tai yra pradinių klasių mokiniai. Su tėvais bendravau, tėvai priima netinkamą elgesį, kaip privalumą ir išskirtinumą. Socialinė pedagogė žino, kokia situacija. Minėjo, kad vaikas (tas kuris provokuoja ir kitus taip elgtis) lankosi pas psichologą. Visi įtraukti, visi žino. Situacija nesikeičia. Ką daryti, kaip elgtis, kaip reaguoti?

paklausė 2019 Kov 29 Kita anonimas

1 Atsakymas

Laba diena. Smagu,kad rūpinatės savo mokiniais ir ieškote būdų kaip pagerinti esamą situaciją,kuri kaip suprantu trukdo Jums ir kitiems mokiniams ramiai dirbti pamokos metu.
Savo laiške minejote,kad visi kaip ir žino situaciją,tačiau niekas nesikeičia. Tačiau neminejote ar pati kalbėjote su mokiniu? Ar aišku dėl kokių priežasčių jis taip elgiasi? Savo laiške neminėjote ar mokinys turi specialiųjų ugdymosi poreikių ar ne.
Jei tokių poreikių mokinys neturi pirmiausiai siūlyčiau pagalvoti apie galimybę pasikalbėti su juo individualiai. Pokalbio metu reikėtų ne barti mokinį,o stengtis užmegzti artimesnį kontaktą,kuris padėtų išsiaiškinti kodėl mokinys taip elgiasi. Gal jis tiesiog nori gauti daugiau dėmesio. O suteikti dėmesio galima jį padarant jūsų pagalbininku. Paskiriant ji atsakingu pvz. už švarią lentą klasėje, už tylą pamokoje ir t.t.  tokio pokalbio gali prireikti nė vieno siekiant,kad situacija pasikeistų.
Kitas būdas yra aiškios ribos ir taisyklės. Mokiniai turi žinoti koks konkrečiai elgesys yra laukiamas pamokoje,o koks ne. Šiam tikslui pasiekti reikėtų kartu su mokiniais susikurti konkrečias elgesio taisyklės bei galima pasidaryti elgesio lenteles,kuriose dienos pabaigoje vaikas įsivertintų kaip jam sekėsi laikytis taisyklių. Savo vertinimą pažymėtų tam tikros spalvos rutuliuku ( žalia,jei elgėsi pagal taisykles, geltona jei truputį nusižengė taisyklėmis ir raudoną,jei šiurkščiai pažeidė taisykles),o mėnesio pabaigoje tik žalius ir pvz. vieną geltoną rutuliuką surinkę mokiniai yra apdovanojami lipdukais ar dar kuo nors.

Jeigu šie dalykai neveikia siulyčiau padaryti bendrą susitikimą su mokiniu,jo tėvais, socialine pedagoge ir psichologe,jei mokinys lankosi pas mokykloje dirbančią psichologe. O susitikimo metu reikėtų kartu priimti nutarimus kaip būtų galima keisti esamą situacija Pvz. susitikimo metu galima susitarti užvesti sąsiuvinį,kuriame dienos pabaigoje mokytoja įvertins mokinio pastangas keisti konkretų elgesį (pvz. nevaroti keiksmažodžių) ir po tam tikro laiko ( kokio mėnesio) susitikti dar kartą ir stebėti ar kas nors keičiasi ar ne.
Jei tėvai atsisako susitikti arba kaip minejote nesiruošia nieko imtis,kad situacija keistųsi ( nors tai ir nelabai sutampa su tuo,kad vaikas lankosi pas psichologą) siūlyčiau pasinaudoti mokykloje esančia tvarka ir svarstyti mokinį mokyklos vaiko gerovės komisijoje,nes komisija jau gali įpareigoti tėvus imtis veiksmų,kurie keistų mokinio elgesį.

Keisti elgesį yra labai sudėtingas ir ilgas procesas, todėl linkiu kantrybės siekiant užsibrėžto tikslo.

Rasa
atsakytas 2019 Bal 23 Rasa U.
×

Sek Tu-ne vienas! Facebook'e!

Palaikyk projektą!

566 klausimų
569 atsakymų
10 komentarų
173,916 vartotojų