"Tu - ne vienas!" Pagalbos Linija

Mano bloga emocinė būsena trunka tiek, kiek gyvenu, tai yra 26erius metus. Per juos dar nesugebėjau pabaigti studijų, tris kartus keičiau specialybes, turėjau daug laikinų darbų, gyvenau ir užsienyje. Niekur nepavyko prisitaikyti, visuose kolektyvuose būdavau atstumtasis. Buvo keletas periodų, kai turėjau draugų, tačiau jie mane paliko dėl mano emocinio nestabilumo ir pykčio priepuolių. Taip pat turėjau nesėkmingos meilės patirčių, kurios labai išvargino psichiką. Dabar jau metai, kai neturiu nė vieno žmogaus aplink, bendrauju tik su šeimos nariais. Darbo nesugebu susirasti, nes visur reikalauja komunikabilumo, pozityvumo, o aš toks žmogus nesu. Dažniausiai gaunasi taip, kad susipykstu ir išsiskiriu su kitais, nors prie artimų žmonių per daug prisirišdavau ir reikėdavo jų dėmesio. Aš nežinau, ką aš veikiu šitoj visuomenėj ir koks tikslas gyventi, jei neišeina jokio ryšio sukurti ir lieki nusivylęs ir nesuprastas. Taip pat nežinau, kaip galėčiau save realizuoti, nežinau, kas mane domina, atrodo, kad mano gebėjimai (jei tokių yra) praktiškai nepritaikomi, be to, nesu malonus žmogus ir dėl savo poelgių turiu blogą reputaciją. Kaip prisitaikyti prie visuomenės ir neprarasti savęs, būti priimtam, koks esi?

paklausė Bal 18 Depresija anonimas

1 Atsakymas

Geriausias atsakymas

Sveiki,

Labai noriu pasidžiaugti tokiu išsamiu problemos aprašymu. Detalės padeda geriau suprasti tiek Jus, tiek Jūsų situaciją. Skaitant Jūsų klausimą jaučiu didelį apibendrinimą (bloga emocinė būsena nuo kūdikystės, nuoseklios nesėkmės, gebėjimų nebuvimas), bet ir tai galima suprasti, turint omenyje, kad žmonės lengviau įsimena emociškai negatyvius įvykius. Vienas iš pirmų aspektų, į kurį norisi reaguoti, yra santykiai su kitais žmonėmis, tarpusavio ryšio kūrimas. Minite, jog dažniausiai tą santykį sunku sukurti arba išlaikyti dėl Jūsų emocinio nestabilumo, pykčio priepuolių, asmenybinių aspektų. Emocinis nestabilumas gali pasireikšti labai įvairiai, ir gali būti, jog tokia būsena trukdė mokytis, po to ir dirbti. Taip pat sunku būti pozityviam, kai dažniau jauti pyktį. Tad visa tai veda prie emocinės būsenos reguliacijos. Ar per visus šiuos metus bandėte apsilankyti pas specialistą? Savo emocinės būsenos atstatymas turėtų multifunkcinės naudos (geresnė bendra savijauta, geresnis savęs supratimas; tai turėtų prisidėti ir prie tarpasmeninių santykių kūrimo), todėl stipriai rekomenduoju pradėti būtent nuo šito. Negydoma žaizda tik gilėja. Tad rūpinkitės savimi. Antras aspektas, tai savo gebėjimų identifikavimas. Šiuo metu Lietuvoje yra vykdomas projektas „Atrask save“, kuriame dirbant su psichologais, galima ne tik geriau save pažinti, bet susiplanuoti, pasimokyti ir pasiruošti profesinei ateičiai. Projektas yra skirtas jaunimui (15-29 m.), kuris niekur nedirba ir nesimoko. Čia būtų galima sužinoti kokius būtent gebėjimus turite. Siūlau pasiskaitinėti apie projektą. Tačiau labai svarbu dirbti su pirmuoju aspektu, savo emocine būsena. Trečia, jaučiu sklindantį didelį poreikį prisitaikyti. Minite, jog bandėte tai padaryti, ir kad norite pritapti visuomenėje, bet nesiseka. Šioje vietoje vis dar galioja pirmas ir antras aspektas, ties kuriais dirbant, turėtų pavykti prisidėti ir prie šio, trečiojo aspekto tobulėjimo. Patarčiau į tai žiūrėti kaip į kompromiso kūrimą – nepavyks gauti visko, ko nori, tačiau pavyks pasiekti susitarimą. Bet svarbiausia – nepasiduokite, nenuleiskite rankų. Kiekvieną dieną atkreipkite dėmesį, kas gero įvyko jos metu, iš nesėkmingos dienos pasimokykite, ką sužinojote naudingo, perkelkit akcentą į teigiamą polių. Kai sau neleidžiame matyti „pliusų“, persiprogramuojame save matyti tik „minusus“.

Stiprybės ir kantrybės linki,

Odeta

atsakytas Bal 19 Odeta
×

Sek Tu-ne vienas! Facebook'e!

Palaikyk projektą!

157 klausimų
160 atsakymų
6 komentarų
14,410 vartotojų