"Tu - ne vienas!" Pagalbos Linija
paklausė Kov 28 Kita anonimas

1 Atsakymas

Sveiki,

Geras klausimas. Šiuolaikinė visuomenė priklauso greitos informacinės kaitos laikmečiui ir visai nenuostabu, kad tai turi įtakos mūsų psichologinei, emocinei sveikatai. Didelis darbų kiekis, besikeičiantys stresoriai, laiko stokos pojūtis padeda susidaryti tokiam jausmui. Vieniems žmonėms prie viso to pavyksta prisitaikyti sėkmingai, kitiems reikia investuoti kiek daugiau pastangų, dar kitiems reikia pagalbos arba net sustoti ir save "perkrauti". Jeigu šiuo metu iškyla būtent toks klausimas, "kaip sustoti bent akimirką", vadinasi laikas sau padėti. 

Sau padėti galima dienos eigoje numatant tam tikrą laiko tarpą, kurio metu Jūs užsiimsite tik tuo, kas Jums teikia malonumą ir asocijuojasi su poilsiu (sustojimu). To laiko metu nebūtų galima galvoti nei apie ateitį, nei apie darbus. Žinoma, iš pradžių gali būti sunku, bet išmokti tai, kas yra sunku, reikalauja repetitiškumo (pvz.: išmokti vairuoti, groti pianinu). Tačiau po truputį įsivažiuojant į tokį ritmą, atsiranda lengvesnė prieiga prie buvimo "čia ir dabar". Panašiai veikia ir meditaciniai pratimai: iš pradžių labai sunku apie nieką negalvoti, ar neturėti pašalinių minčių, ar ilgai išbūti tam tikroje pozoje, tačiau ilgainiui ir tai pavyksta. Svarbu nemesti išbandomos technikos tik po kelių bandymų.

Taip pat labai svarbu savimi rūpintis: savo mityba, mankšta, miego kiekiu ir kokybe. Visi minimi faktoriai prisideda prie žmogaus kintančio energijos lygio. Tad, kai būname pavarge, veiklas galime atlikti kiek lėčiau ir taip keičiasi požiūris į turimą laiką. Imama daugiau dėmesio skirti ateičiai ir kas Jūsų laukia ten. Jeigu nutinka taip, kad nuolat save pagaunate galvojant apie ateitį, ypač apie nekontroliuojamus ateities aspektus, tuomet verta save stabdyti ir dėmesį koncentruoti į dabartį. Vėlgi, galioja ta pati instrukcija - tai reikalauja repetitiškumo, kol tampa įgūdžiu.

Kadangi nėra pateikto platesnio konteksto, nežinau apie kokią situaciją yra kalbama. Jeigu konkrečios situacijos nėra, tuomet klausimas tampa daugiau filosofiniu. Tai, ką minėjau aukščiau yra daugiau susiję su tokiu klausimu: "kaip turėti/prisiauginti akimirką be skubėjimo į ateitį". Tačiau Jūsų pateiktame klausime yra naudojama frazė "kaip išgyventi akimirką be skubėjimo į ateitį", kas visai keičia polių ir atkreipia dėmesį, jog neskubant į ateitį, negalvojant apie ateitį, yra jaučiamas stiprus diskomforto jausmas. Tokiu atveju galima susidaryti netgi labai smulkias dienotvarkes apgalvojant bene kiekvieną savo žingsnį, turint planą A, B ir C.

Stiprybės ir kantrybės linki,

Odeta

atsakytas Kov 28 Odeta
×

Sek Tu-ne vienas! Facebook'e!

Palaikyk projektą!

145 klausimų
148 atsakymų
6 komentarų
10,558 vartotojų