"Tu - ne vienas!" Pagalbos Linija

Sveiki. Taip jauciuosi jau nebe pirma karta. Praitais metais uzsidariau nuo visu ir gal nuo ziemos iki pavasario galo stengiausi nekalbeti su visais, uzsidaryti. Jauciausi lyg as visiems trukdau gyventi, manes cia nereik, uz kiekviena klaida ant saves labai pykdavau. Visas stresas mokykloje, nieko nespedavau,nebuvau patenkinta savimi, savo isvaizda. Taciau per vasara viskas issitaise. Iki dabar. Jauciuos lyg visiem trukdau, visus uzknisu, niekam nepatinku, visi nuo manes pavargo. Lyg visi manimi nusivyle. Geriausia drauge vien blogai komentuoja apie tai kas man labai svarbu. Ka daryti kad nepasikartotu kas buvo praitais metai? Kaip vel "pasveikti"? Gal patartumete kokiu veiklu?

paklausė Sau 17 Depresija Someone..

1 Atsakymas

Sveika,

Ačiū už laišką ir kad pasidalinai savo išgyvenimais. Matau, kad dabar Tau tamsus ir sunkus laikotarpis. Kalendorinė žiema tapo tavo vidinio sąstingio, užsidarymo savyje ir nepasitenkinimo savimi laikotarpiu. Tačiau Tu esi šaunuolė, kad nepasiduodi, kad sugebi pastebėti ir išsakyti, kas su Tavimi vyksta, bei nori sau padėti.

Kaip žinia, šiuo laikotarpiu kai kurie laukiniai gyvūnai užmiega žiemos miegu, tačiau mes žmonės to padaryti negalime, mes liekame kęsti šaltį, sulėtėjusį ritmą ir tamsą. Todėl nenuostabu, kad atėjus šiam laikotarpiui Tu pradedi jaustis irzlesnė ir jautresnė.

Tad suaktyvėjęs ir Tavo negatyvus mąstymas savo pačios atžvilgiu. Su kiekvienu neigiamu komentaru sau Tu vis giliau įsirausi į tamsų savo vidinės ‚žiemos guolį‘. Tačiau jame nėra jauku, kadangi dirglumas ir kritika sklinda ne iš aplinkos, ne nuo kitų žmonių, bet nuo pačios Tavęs. Per iškreiptą ir negatyvų mąstymą Tu atsiribojai nuo žmonių, nes įtikinai save, kad visi nuo Tavęs pavargo, kad Tu juos ‚užknisi‘, kad Tu jiems nepatinki, kad visus nuvili. Tačiau tai nėra visų nuomonė, tai Tavo nuomonė ir Tu ją gali pakeisti. O pakeitus savo negatyvų mąstymą, tu pakeisi ir savo savijautą.  

Taigi, gera žinia ta, kad priešingai negu lauko, mes galime reguliuoti savo vidinį termometrą. Tu gali sau padėti, tad pasiraitok rankoves ir užsirašyk šitą planą, padėsiantį Tau pasikrauti vasaros energijos ir optimizmo žiemą:

  • Mąstymas: kas kart, kai sau sakysi, neigiamus dalykus, kaip pavyzdžiui ‚aš visus‘ užknisu‘‘ būk logiška ir atremk šitą klaidingą teiginį teigiamu – Tu tikrai ‚neužknisi‘ visų. Būk realistiška ir pasakyk sau, kad kartais, kai jautiesi irzlesnė gal ir pasakai neigiamą komentarą, bet tai dar nereiškia, kad tai nebegrįžtamai sunervino visus. Tu tikrai gali pozityviai atremti neigiamus teiginius apie save. Pavyzdžiui, iš kur Tu žinai, kad Tu visiems trukdai? Ar absoliučiai visi Tavo pažįstami žmonės Tau pasakė, kad Tu jiems trukdai? Tikriausiai matai link kur lenkiu. Norint pakeisti savo negatyvų mąstymą, kuris automatiškai paveikia ir mūsų emocijas (negatyvi mintis yra tolygi negatyviam jausmui), reikia kiekvienam neigiamam savęs įvertinimui surasti logišką atsaką, kiekvienam neiginy įžvelgti nors kruopelę pozityvumo, nes jis tikrai slypi netgi pačiose sunkiausiose situacijose, tik reikia jį pamatyti. Tai padaryti ne visada gali būti lengva, todėl tokiu atveju reikia pasitelkti labai praktiškas ir paprastas taktikas – kai tik toptelės neigiama mintis, iškart ją užrašyk, paanalizuok ir surask tą kampą, kurį Tu nesąmoningai iškreipei ir išdidinai, o tada šalia tos negatyvios minties parašyk, kaip yra ištirtųjų.
  • Veikla: kas gali geriau pakelti nuotaiką nei mėgiama veikla. Tavo tikslas yra sudaryti tokį sąrašą, kuriame išvardintum, kas Tau teikia malonumą. Kasdien užsibrėžk konkretų tikslą įgyvendinti nors po vieną, kad ir mažiausią malonų dalyką. Svarbu apie tai ne tik pagalvoti, bet užsirašyti ir ką nors įgyvendinus šalia palikti nors trumpą komentarą apie tai, kaip Tu jauteisi atlikdama šią Tau malonią veiklą.
  • Venk neigiamų dalykų: pavyzdžiui, nepradėk žiūrėti liūdnų filmų ar skaityti itin sudėtingų knygų, o priešingai, žiūrėk komedijas, skaityk anekdotus.
  • Judesys: fizinė veikla visada pakelia ne tik raumenų tonusą, bet dėl pagreitėjusios kraujo apytakos ir padidėjusios deguonies kraujyje, suaktyvėja ir mūsų smegenys, dėl ko pagerėja ir savijauta. Nebūtina bėgti maratono, bet kodėl su savo geriausia drauge neišėjus kartu į lauką pačiuožinėti ant ledo
  • Pokalbis: nebijok ir pasidalink savo mintimis su drauge ar šeimos nariu. Pokalbis ir gebėjimas išlieti savo mintis ir jausmus kitam bei būti išgirstam gali labai padėti ir lengvinti vidinę įtampą. Taip pat per poklabį Tu gali atrasti, kad gal Tavo draugė išgyvena tokį patį laikotarpį kaip ir Tu. Tad Kartu jūs jaustumėtės stipresnėmis. 

Galų gale, iš to ką Tu nupasakojai, tai labai primena sezoninę depresiją. Sezonų kaita paveikia daugelio žmonių vidinę būseną, vieniems ji jaučiasi stipriau, kitiems mažiau. Dėl sumažėjusio judesio, pasikeitusios maisto (mažiau vaisių ir daržovių) bei šykštesnės saulės mūsų kūnas ir protas gali pradėti reaguoti neigiamai. Tai yra visiškai normalu. Tačiau yra dalykų, kurie gali padėti, pvz., gali apie tai pasikonsultuoti su šeimos gydytoju – jis gali išrašyti specialių papildų, kurie subalansuotų hormonų veiklą arba gal taikytų šviesos terapija ar pan.

Taigi, Tavo planas įveikti žiemą skambėtų taip: neigiamų minčių kontroliavimas, savęs paskatinimas mėgstama veikla, vengimas neigiamų emocijų, fizinė veikla ir bendravimas. Tik nepasiduok ir pamatysi, kaip palengva sušils ir nušvis Tavo vidus.

Laimingai,

Vilda 

atsakytas Sau 17 Vilda
×

Sek Tu-ne vienas! Facebook'e!

Palaikyk projektą!

126 klausimų
129 atsakymų
6 komentarų
6,555 vartotojų