"Tu - ne vienas!" Pagalbos Linija
Labai man sunku prisileisti kitą žmogų prie savęs. Kartais labai noriu, ir atrodo prisiverčiu, bet po to jį atstumiu. Apie romantinę draugystę kalbu. Atrodo, kad iš pradžių jis man patinka, bet po to jau nebe. Gal bijau pati būti atstumta. Norėčiau sužinoti, kaip būtų galima sau padėti ir perlipti save, kad pagaliau nebeatstumčiau kito žmogaus?
paklausė Sau 13 Santykiai poroje Monika

1 Atsakymas

Labas, Monika,

Iš to, ką parašei, panašu, kad situacija skaudina ne tik aplink esančius, tačiau taip pat ir tave pačią. Džiaugiuosi, kad nelieki viena, bandai ieškoti būdų kaip pakeisti savo situaciją.

Pirmiausia, noriu pasidžiaugti, jog pirmąjį žingsnelį situacijos sprendimo link jau padarei – atradai, kad tau sunku prisileisti kitą asmenį dėl baimės būti atstumtai. Tai svarbus prisipažinimas sau, leidžiantis judėti į priekį. Tačiau taip pat tikiu, kad toks suvokimas gali sukelti tikrą jausmų sumaištį viduje. Todėl svarbu nepamiršti rasti būdų kaip atsipalaiduoti ir juos „išleisti“. Paprastai tokiose situacijose žmonėms padeda įvairi kūrybinė veikla. Pavyzdžiui, piešimas, dienoraščio rašymas, spalvinimas, grojimas ir pan. Taip pat jausmus „išveikti“ padeda pokalbiai su kitu artimu sau žmogumi.

Pokalbis su kitu žmogumi taip pat yra labai svarbus, aptariant savo baimes ir rūpestį dėl įskaudinimo ir atstūmimo. Svarbu, kad tavo romantinis partneris žinotų koks elgesys skatina šią tavo baimę, o taip pat skatina tave atsitraukti. Šių aspektų aptarimas leis šiek tiek saugiau jaustis santykyje ne tik tau, tačiau taip pat ir tavo partneriui. Taip pat tai leis kartu jums stebėti kas skatina tave jaustis vienu ar kitu būdu. Šis stebėjimas leis tau suprasti kas su tavimi vyksta, o tai leis geriau susigaudyti kaip elgtis ateityje. Tačiau svarbu taip pat suprasti, kad šios akimirkos supratimas ir išgyvenimas kyla dėl ankstesnių patirčių su kuriomis susidūrei, tad gali būti, jog kartais greičiau „pajauti“, kad gali būti atstumta nei iš tiesų „tokia tampi“. Todėl stebėk savo mintis ir įvertink jas ar jos kyla dėl objektyvių priežasčių (pavyzdžiui, žodžių „noriu skirtis“, „tu man atsibodai“) ar dėl ankstesnės patirties (pavyzdžiui, jei neatrašo žinutės iš karto, gali atrodyti, kad tave pamiršo ar įkyrėjai, nors žmogus paprasčiausiai yra užsiėmęs kitais reikalais).

Taip pat tokioje situacijoje svarbu suprasti save ir savo vidų. Kiekviena baimė, ypač susijusi su kitais žmonėmis ir santykiais, neretai turi skaudžios patirties atspalvį, kuris tamsina ir ateitį. Todėl svarbu rasti būdų susitaikyti su tuo, kas nutiko, priimti pirmiausia save ir sudėti savo vidaus stalčiukus tvarkingai. Tai gali padėti laikas sau, kurio metu galima skirti įvairiems savęs tobulinimo užsiėmimams (pavyzdžiui, galima mokytis pozityviau žiūrėti ne tik į pasaulį, bet ir į kitus žmones, pavyzdžiui, vedant dėkingumo žurnalą, daugiau apie tai čia). Savęs tobulinimas yra svarbus įveikiant vidinius šešėlius, kurie sukelia įvairaus pobūdžio baimes. Taip pat galima būtų pagalvoti apie specialisto pagalbą, kuris geriau susipažinęs su situacija, galėtų rasti papildomų, individualiai tinkančių elgesio ir metodų alternatyvų. Šiuo specialistu galėtų būti psichologas ar psichoterapeutas.

Kadangi savęs tobulinimas yra ilgas ir sudėtingas kelias, linkiu drąsos ir kantrybės jame!

--

Aistė

atsakytas Sau 15 Aistė
×

Sek Tu-ne vienas! Facebook'e!

Palaikyk projektą!

116 klausimų
118 atsakymų
6 komentarų
3,478 vartotojų