"Tu - ne vienas!" Pagalbos Linija
Į 5-a klasę atėjo naujokas. Jis ignoruoja mokytojo užduotis, atsikalbinėja, demonstruoja savo emocijas. Kiekvienas mokytojo kontaktas su juo tampa intriga klasės gyvenime. Paklaustas ko nors, tyli arba ašaroja. Kaip elgtis mokytojui?
paklausė Sau 8 Bendraamžiai/santykiai darbe Paulina

1 Atsakymas

Labas, Paulina,

Ačiū už laišką ir kad pasidalinai šia situacija. Jeigu teisingai suprantu, Tu esi jo mokytoja ir Tau tenka kontroliuoto ir gelbėti šią sudėtingą padėtį. Mokytojo darbas savaime nėra lengvas ir reikalauja ne tik tam tikro dalyko žinių, bet ir psichologinio pasiruošimo kilus būtent tokiems išbandymams kaip Tavo nupasakotoje situacijoje. Nors ir vienu sakiniu, bet priminsiu, kad nepamirštum pasirūpinti ir savimi, jeigu tokie konfliktai Tave išvargina emociškai.

Vienas būdų kaip geriau padėti tiek sau, tiek tam vaikui yra sužinoti daugiau apie jo situaciją. Koks jo elgesys per pertraukas? Kaip jis bendrauja su kitais vaikais? Ar tik pamokos metu demonstruoja negatyvias emocijas? Pabendraukite su jo tėvais, gal vaikas namie išgyvena tam tikras problemas, gal patiria emocinę traumą ir nemoka kitaip išsipasakoti tik bandydamas iškelti vidinę suirutę į klasę? Žodžiu, kuo daugiau turėsi informacijos, tuo bus lengviau įvertinti vaiko elgesio priežastis ir taip jam padėti. Be abejones, aš suprantu, kad jis yra ne vienintelis klasėje ir kad sunku investuoti daug laiko į kiekvieną mokinį, tačiau kadangi kenčia visa klasė, manau verta atkreipti į tai dėmesį.

Taip pat, pabandykime tik įsivaizduoti, kaip vaikui turi būti nejauku ir baisu prisijungti prie naujos klasės metų viduryje. Iš nesaugumo jausmo jis tikriausiai taiko šią savisaugos strategiją: turiu pulti pirmas ir taip parodyti, kad aš nieko nebijau. Galbūt nuoširdus pokalbis vienas su vienu būtų naudingas parodant, kad jam nėra ko bijoti, kad Tu supranti, jog jam tikriausiai turi būti nelengva adaptuotis. Nuoširdžiu pokalbiu parodyk, kad jo gerovė Tau rūpi, ir kad esi pasiruošusi jam padėti prisitaikyti.

Antra, gali pabandyti keletą tokių praktiškų taktikų:

  1. Prieš prasidedant pamokai, visiems mokiniams paaiškink, kokia bus tvarka, jeigu kas nors elgsis netinkamai ir trukdys pamoką. Pasakyk, kad pamoka vyks toliau nepaisant bandymų ją sutrukdyti. Paaiškink, kad tiems, kurie demonstruotos netinkamą elgesį, laikas pokalbiui bus skirtas po pamokos. Tai suveikia tam tikrais atvejais, kai mokinys siekia dėmesio prieš publiką, bet Tu jo jam neduodi ir taip jo veiksmai ir žodžiai netenka prasmės;
  2. Kartais, kai mokinys bando išprovokuoti destruktyvią situaciją, pabandyk nieko nesakyti, ir tik labai ramiai ir be žodžių į jį pažvelgti. Duok kelias akimirkas, kad žvilgsnis suveiktų vietoj žodžių. Kartais mokinys nežinos kaip į tai atsakyti ir nurims, nes jis įpratęs prie agresyvaus žodžiavimosi;
  3. Neužsiciklink įsitikinime, kad Tu visada turi laimėti visus konfliktus ir pasakyti paskutinį žodį. Kartais ignoruodama mokinio komentarus Tu nepasirodai esanti silpnesnė ar pasiduodanti, priešingai, tai Tavo labai gudri pamokos ir tvarkos išsaugojimo strategija.

Žinoma, ne visos taktikos veikia visose situacijose ir su visais mokiniais. Bet jeigu bandysime pažvelgti į jo elgesį, kaip į pagalbos šauksmą, mūsų suvokimas gali pasikeisti. Svarbiausia, nepasilik viena, užmegzk pokalbį su tėvais, kitais mokytojais, galiausiai mokyklos psichologu ir kartu taip geriau suvokdami padėtį, surasite tinkamą išeitį.

Sėkmės Tau, Paulina.

Šiltai,

Vilda

atsakytas Sau 9 Vilda
×

Sek Tu-ne vienas! Facebook'e!

Palaikyk projektą!

145 klausimų
148 atsakymų
6 komentarų
10,558 vartotojų