"Tu - ne vienas!" Pagalbos Linija
Kaip priimti save tokia kokia esu, kaip nesigėdyti savęs, to kaip augau, ką turėjau ir ką mačiau, kaip nebijoti to pripažinti ir neslėpti nuo kitų. Noriu mokėti būti atvira sau ir kitiems. Taip pat esu daug mąstantis žmogus, bet iš to didelio galvojimo įvarau sau baimių ir streso, net skambinti į įmonės yra baugu, kažkokiais reikalais, 100 kartų repeticijų padarysiu. Taip pat išvykstu į užsenį, stresas, baimė vėl dėl galvojimo, žinau savo darbo vietą ir tas mane neramina, ką ten darysiu, kaip seksis, ar būsiu neviena ar mane priims, bet tai visur tas galvojimas, kad ir ką bedarysi, kad ir kur eisi tiesiog esu tas overthinking žmogus. Kaip kovoti su tuo?
paklausė Vas 24 Stresas Kristina

1 Atsakymas

Labas, Kristina.

Džiaugiuosi už tave, jog ieškai pagalbos. Skaitau tavo laišką ir girdžiu, jog bandai suprasti, kaip galėtum priimti save tokią, kokia esi, klausi, kaip nesigėdyti savęs, to, kaip tu augai, ką turėjai ir ką matei, ieškai būdų, kuriais galėtum neslėpti savo praeities nuo savęs ir kitų. Mini, jog nori būti atvira sau ir kitiems. Taip pat pastebi, jog esi daug mąstantis žmogus, bet stengdamasi viską apgalvoti, jauti, jog sukeli baimės ir streso jausmus, be išvardintų jausmų taip pat patiri nerimastingumą - jei reikia paskambinti į įmonę, pastebi, jog prieš tai turi atlikti 100 skambučio repeticijų, kol būsi iš tikrųjų pasiruošusi kalbėtis su pašnekovu. Šiuo metu planuoji vykti į užsienį, dėl šios kelionės jauti stresą ir baimę, galvoje pradeda suktis įvairios mintys, nerimą sustiprina keliama nežinomybė, kaip seksis naujoje šalyje, naujame darbe, ar būsi ne viena, ar tave priims. Jauti, jog šios įkyrios mintys tave persekioja visur, kur eini ir ką bedarai.

Dieną, kai parašei šį laišką, žengei žingsnį ir pradėjai tyrinėti savo pojūčius, ir emocijas, tai puiki pradžia. Kiekvienas iš mūsų turime unikalią praeitį, kuri nėra tobula. Tam, kad galėtum pradėti kalbėti apie savo praeitį, reikia stiprybės ir drąsos būti pažeidžiamai. Svarbu savęs nekaltinti, atmink, jog tu nepasirinkai žmonių, kurie tave augino, nepasirinkai mokyklos, kurioje mokeisi, nepasirinkai mokytojų, klasės draugų, giminaičių ir kitų svarbių gyvenimo žmonių ir įvykių, kurie formavo tavo asmenybę. Daugybė pasirinkimų tavo vaikystėje nuo tavęs nepriklausė, todėl svarbu išmokti pajausti atjautą sau, o ne kaltę dėl praeities įvykių, kurių tu kontroliuoti negalėjai. Šiandien tu gali rinktis pati, kaip nori jaustis ir gyventi, todėl tavo būsena, kaip jausiesi ateityje, priklauso nuo pasirinkimų, kuriuos priimsi dabar.

Klausi, kaip kovoti su nuolatiniu minčių permąstymu (ruminacija). Noriu pasakyti, kad su savimi kovoti nereikėtų, šios mintys yra tavo dalis. Jausti nerimą naujose gyvenimo situacijose yra normalu, greičiau būtų keista, jei nerimo nejaustum prieš atvykimą į naują darbą ar svarbų skambutį. Žinoma, jei įvairūs jausmai trikdo atlikti kasdienes veiklas, neleidžia susikaupti ar atsipalaiduoti, vertėtų rasti ramią aplinką ir užduoti sau kelis klausimus: Iš kur kyla šie jausmai? Ką jie nori man pasakyti? Kas blogiausio gali nutikti, jei išsipildys mano mintys? Ką pasakyčiau savo draugei/draugui, jei ji/jis į mane kreiptųsi su problema, kuri yra daug kartų permąstoma mano galvoje? Kokias naudas patiriu, kai pradedu galvoti apie įvairius scenarijus? Galbūt šie klausimai padės normalizuoti kylančius neigiamus jausmus bei analizuoti mintis - jų kilmę ir prasmę. Taip pat svarbu stengtis būti čia ir dabar, sakoma, jog dažnai galvojant apie praeitį - gresia depresija, o galvojant apie ateitį - nerimas, todėl svarbu mokytis būti šiandienoje ir pastebėti dalykus, kurie yra aplink šiuo metu. Taip pat šioje situacijoje galėtų pasitarnauti psichoterapija - tiek grupinė, tiek individuali. Šiandien galima rasti specialistus, kurie dirba nuotolio pagalba, todėl gyvenant užsienyje galima ieškoti atsakymų ir naujų būdų gyventi geriau kompiuterio ar telefono pagalba. Kartu su specialistu būtų galimybė tyrinėti, kaip, kodėl ir iš kur kyla noras permąstyti įvairius gyvenimo įvykius, taip pat ieškotumėt atsakymų į klausimus, kaip priimti save ir gyvenimą, nesigėdyti savęs ir savo praeities, ir kitus klausimus, kurie būtų aktualūs.

Jei būtų noras daugiau sužinoti apie pažeidžiamumą ir jo teikiamas naudas, rekomenduoju Brené Brown knygą - Pažeidžiamumo galia(informacija susipažinimui apie autorę ir pažeidžiamumo temą - https://www.youtube.com/watch?v=iCvmsMzlF7o). Jei kiltų noras analizuoti permąstymo fenomeną, galima pasiklausyti tinklalaidės „Dialogas“ 43 epizodo - Pergalvojimas (overthinking) - https://www.youtube.com/watch?v=Rx76sCrQqYc

„Išdrįsti - reiškia prarasti ramybę

Neišdrįsti - reiškia prarasti save“

Søren Kierkegaard

Linkiu sėkmės.

atsakytas Vas 27 Lukas
redaguotas Vas 27 Lukas
×

Sek Tu-ne vienas! Facebook'e!

Palaikyk projektą!

476 klausimų
479 atsakymų
9 komentarų
130,146 vartotojų