"Tu - ne vienas!" Pagalbos Linija
Ankščiau dažnai važiuodama automobiliu būdama keleive įsivaizduodavau, kad nutinka avarija, kaip vartosi automobilis, kad mano vyras sužalotas. Įsivaizduoju kaip artimas žmogus praneša apie artimo žmogaus nelaime ,mirti. Paskutini karta buvo įsivaizdavimas toks, mano vaikai miega dviaukštėje lovoje ir viršutine dalis nukrenta į apačią sūnaus. Manau ,kad  tai nėra normalu, mane pačia glumina tos mintys, bet jos tiesiog lenda i galva
paklausė Lap 11 Stresas Akvilė

1 Atsakymas

Laba diena, Akvile, 

skaitau Jūsų laišką ir jaučiu, jog išgyvenate sunkias emocijas dėl neracionalių minčių, kurių negalite kontroliuoti. Rašote, jog pastebėjote į galvą „lendančias“ mintis, kurios glumina - anksčiau, važiuodama keleivio sėdynėje, įsivaizdavot, jog nutinka avarija, vartosi automobilis, o vyras incidento metu susižaloja, šiuo metu kyla mintys, jog artimas žmogus praneša apie kito artimojo nelaimę ar mirtį, paskutinį kartą mintyse kūrėte vaizdinį, jog sūnus, kuris miega antrame lovos aukšte, nukrenta ant sūnaus pirmame lovos aukšte. Suprantate, jog tai nėra normalu, bet neįstengiate šių minčių sustabdyti. Galiu tik įsivaizduoti, kaip turėtų būti nelengva gyventi su mintimis, kurios yra neigiamai susijusios su Jūsų artimųjų gerove, tai gali varginti ir kelti stresą.

Jūsų aprašytos mintys psichologijoje vadinamos įkyriomis mintimis arba obsesijomis, tokio pobūdžio minčių gali kilti labai įvairių, mokslininkai teigia, jog su įkyriomis mintimis ir obsesijomis susiduria 1 iš 50 žmonių. Viena iš pagrindinių obsesijų savybių - bandymas joms priešintis ir supratimas, jog mintys vis tiek grįžta, šią savybę paaiškina ryšys tarp minties ir gynybinės reakcijos, kurios metu išsiskiria adrenalinas, organizmas įsitempia, gali padidėti širdies ritmas, o to eigoje pradeda kilti įkyrios mintys. Šioje situacijoje labai svarbu suprasti, jog mintys nėra faktai! Juk ne vienas iš mūsų yra pagalvojęs, ką veiktų, jei laimėtų milijoną eurų, bet kiek iš mūsų iš tikrųjų esame jį laimėję? Panaši situacija susidūrus su įkyriomis mintimis, kurios savyje talpina neigiamą turinį - jos kyla, bet tai nereiškia, jog tai taps realybe. Svarbu atminti, jog kuo labiau stengsitės su šiomis mintimis kovoti, tuo dažniau jos kils, todėl labai svarbu išmokti nebijoti šių minčių, leisti joms kilti, o reakciją keisti ne į gynybinę, o į supratimu grįstą, taip padėsite sau išlikti ramiai.

Suprantu, jog vienam kovoti su įkyriomis mintimis nėra lengva, todėl yra svarbu kreiptis į specialistą, kuris padėtų šiame kelyje. Tai gali būti psichoterapeutas (-ė), kuris dirba kognityvinės elgesio terapijos (KET) kryptyje. Kognityvinė elgesio terapija, tai moksliškai įrodytas minčių ir elgesio keitimo terapijos būdas, kuris padeda keisti neracionalias mintis ir veiksmus į tokius, kurie padėtų lengviau adaptuotis ir gyventi kokybiškesnį gyvenimą. Jei jaučiate, jog mintys yra nekontroliuojamos ir trukdo gyventi įprastą gyvenimą, tokiu atveju būtų galima kreiptis į šeimos gydytoją arba psichiatrą.

Džiaugiuosi, jog atpažįstate ir pripažįstate kylančias mintis bei emocijas, esate teisingame kelyje, linkiu sėkmės.

atsakytas Lap 13 Lukas
×

Sek Tu-ne vienas! Facebook'e!

Palaikyk projektą!

443 klausimų
445 atsakymų
9 komentarų
108,426 vartotojų