Susiję klausimai

Vakarais jaučiu nerimą ir baimę, ką daryti?

Sveiki,nezinau kas su manim darosi, vakarais jauciu nerima baime ,sirdis pradeda plakti stipriai.sianakt vaikas miegodamas suverke as prabudau ir nebegalejau uzmigti, karstis pila,pradejo baime imti,bijojau eit miegot. Pries tai negerus sapnus sapnavau.Labai bijau i depresija ipult. Vyras vazineja i komandiruotes 6 sav. As viena su vaikais lieku, jau kokie 5 m.
paklausė Spl 28 Depresija Ausra

1 Atsakymas

Miela Aušra,

Gerai, kad parašei mums ir nepasilikai viena su savo nerimu.

Iš tavo pasakojimo spėju, kad tavo nerimas ir baimė susiję su vienatve ir izoliacija: tavo sutuoktinis iškeliauja ilgais periodais, taip pat, kiek suprantu, tu nedirbi, ir lieki namie su vaikučiais, o tai yra sunkus ir atsakingas darbas be išeiginių. Jaučiu, kad dėl to patiri ilgalaikį stresą ir nuovargį.

Kiek suprantu, nerimas daugiausia išlenda vakarais. Tai laikas, kai lieki viena su savo mintimis ir baime, ir nėra kur nuo jų pabėgti. Taip pat nujaučiu nuolatinę įtampą: esi jautresnė, greičiau sureaguoji į dirgiklius, bet paskui ilgai negali nurimti.   

Tu paminėjai baimę susirgti depresiją. Ar gali sau atsakyti, ką tau reiškia depresija? Kaip tai paveiktų tave ir tavo kasdieną? Gal nerimas kyla dėl to, jog bijai, kad depresija gali tave priversti mažiau rūpintis šeima, ir kad nebus kam pasirūpinti tavimi? Tokios mintys gali išties labai prislėgti.

Iš tavo paminėtų fizinių simptomų (pagreitėjęs širdies plakimas, karščio pylimas) spręsčiau, kad tai atsakas į ilgalaikį stresą, kurį įtakojo užsidarymas namuose rūpinantis vaikais, pastovios paramos iš vyro negavimas, nuovargis, galiausiai į kampą stumiančios mintys apie depresiją ir didžiulę atsakomybę išlikti pakankamai tvirtai pasirūpinti šeima. Taip pat nujaučiu bauginantį nežinomybės ir kontrolės praradimo jausmą („nežinau, kas su manim darosi“).

Turint visai tai galvoje, pagalvokim apie taktikas, kaip save nuraminti esant sustiprėjusiai reakcijai į stresą, ir kaip sau padėti atgauti kontrolę bei ramybę.

Visų pirma, miela Aušra, jums reikia pakeisti aplinką, nors trumpais periodais išeiti iš namų, susitikti su draugais ar šeimos nariais. Jeigu sunku pačiai išeiti, pasikviesk ką nors į svečius. Taip pabandyk paįvairinti savo kasdienybę, praskiesti nerimastingas mintis įspūdžiais, pokalbiais. Vienatvė gali atimti jėgas ir pasitikėjimą savimi, o bendravimas – įkvėpti energijos ir vilties.

Antra, tikiu, kad būdama mama esi pakankamai užsiėmusi, tačiau nusiraminti prieš vakarą padėtų judesys, pavyzdžiui, pabandyk išeiti pasivaikščioti į lauką nors trumpam, giliai pakvėpuoti. Gali į tai įtraukti ir vaikus, bus dar smagiau.

Trečia, pasiklausyk malonios muzikos, tai gali būti ir įrašyti gamtos garsai, kaip miško šlamesys ar lietus – tokie garsai labai padeda nusiraminti.

Ketvirta, pasitaikius progai, gerai pasijuok ir pasikrauk teigiama energija. Suprantu, kad šiaip juoktis neišeina, tad specialiai pažiūrėk gerą komediją. Juokas ne tik praskaidrina nuotaiką, bet ir atpalaiduoja.

Penkta, stenkis vengti kofeino, ypač antroje dienos pusėje, nes tai labai gali paveikti tavo miegą.

Galų gale, jeigu užeina nerimas ir neturi galimybės pasikalbėti su draugu ar drauge, pasikalbėk pati su savimi. Kai pajausi savyje kylančią baimę, tu ją įvardink, garsiai nupasakok, kaip jautiesi tiek fiziškai, tiek emociškai, išvardink kiekvieną tave slegiančią net ir menkiausią smulkmeną, ir galų gale nuramink save palaikančiais žodžiais, kad viskas bus gerai, pažadėk, kad rytoj nuveiksi ką nors įdomaus ar malonaus. Prisimink, kad ir koks stiprus ir žlugdantis jausmas, kai tik jį garsiai įvardini, jis bemat sumažėja.

Čia dar norėčiau pasiūlyti paskaityti straipsnelį apie stresą, ir kaip jį įveikti: http://tunevienas.lt/index.php/pagrindinis/stresas/item/60-streso-poveikis-organizmui-kaip-atsikratyti

Taigi, Aušra, nebekentėk viena, paskambink draugams ar šeimai, išeik iš namų, kai tik bus proga garsiai pasijuok ir visada save padrąsink.

Laimingai tau.

Vilda

atsakytas Spl 28 Vilda
...