Ką daryti jei negaliu gauti pagalbos?

Lankausi pas psichologę, psichiatrę, bandžiau meditaciją jogą, žoleles, vaistus, ką tik grįžau iš psichiatrinės. Psichiatrinėje man pasakė, kad sergu potrauminio streso sindromu ir man gali  padeti tik psichodinaminė psichoterapija, kuri yra brangi. Mane paleido, nes pasakė kad negali man padėti. Dabar noriu nusižudyti. Jaučiuosi beviltiškai, padėkite.
paklausė Spl 24 Depresija anonimas
nepriskirti kategorijai Spl 24 qadmin

1 Atsakymas

Labas, „Tu – ne vienas!“ bičiuli!

Visų pirma, ačiū, kad pasidalinai savo išgyvenimais. Tavo laiške daug nevilties ir skausmo, tu perėjai labai daug: visų pirma, tu išgyvenai traumą, kurią sekė Potrauminio Streso Sindromas, ir galiausiai dabartinis bejėgiškumo jausmas, kai jautiesi tarsi niekas tau negali padėti. Tačiau tikiuosi, kad tu mane išgirsi, kai sakau, jog tu tikrai nesi viena(-s) ir gali tai išgyventi, tik nepasiduok.

Nesu tikra ar teisingai supratau, bet tikiuosi, kad tu vis dar lankaisi pas psichologą. Aš suprantu, kad tau buvo rekomenduota psichodinaminė psichoterapija, bet dėl finansinių priežasčių tu jos negalėjai pradėti. Tačiau netgi šituo atveju, aš norėčiau tave paraginti nenumoti rankos į savo įprastą psichologą, nes yra itin svarbu, kad neliktum viena(-s) su savo skausmu.

Kitas dalykas, neskubėk pasiduoti, jeigu negali pradėti šitos specialios terapijos. Tai tikrai nėra vienintelis būdas tau pasveikti ir sustiprėti. Ir viską ką tu darei anksčiau (meditacija, žolelės, joga, vaistai) – tu viską darei labai gerai, svarbu to nenutraukti. Suprantama, kad tu nori pasveikti kuo įmanoma greičiau, bet tam reikia laiko, tad duok laiko ir visiems šitiems būdams tau palengva padėti. Verta pagalvoti apie tai, kad gal problema ne tavo pasirinktose metoduose, o kaip tu juos įgyvendini – pavyzdžiui, jeigu joga ir meditacija užsiimi pati(-s), gal vertėtų prisijungti prie grupės su instruktoriumi, arba priešingai, gal nejauti teigiamo ryšio su savo instruktoriumi arba grupe, pabandyk kitą grupę.

Taip pat, jeigu tavo daktaras išrašė vaistų, būtinai jam pasakyk, kad jie tau nepadeda, gal tau tiesiog juos reikia pakeisti ir situacija pagerės.

Žemiau išvardintuose patarimuose nebus nieko naujo, tačiau jie yra laiko patikrinti ir veiksmingi. Bet esminė sąlyga jų veiksmingume yra nepasiduoti ir tai daryti tol, kol pradėsi jaustis geriau. Tu tikrai gali tai padaryti.

Aš pabandysiu kuo trumpesniais punktais parašyti apie esminę pagalbą sau.

JUDESYS:

Fiziniai pratimai, kenčiant nuo Potrauminio Streso Sindromo (PTSS), yra itin veiksmingi norint pagerinti nuotaiką ir apskritai nusiteikimą. Esminis triukas yra judant  susikoncentruoti į tai, kaip tavo kūnas jaučiasi, kai judi. Fiziniai pratimai gali padėti tavo nervų sistemai pajudėti iš sąstingio sukelto traumuojančio įvykio. Tad pabandyk šitokius variantus:

Ritmiški pratimai, kurie įjungtų tiek kojas tiek rankas. Kaip pavyzdžiui ėjimas, bėgimas, plaukimas, arba šokis. Pabandyk susikoncentruoti ne ties savo mintimis, bet ties tai, ką jauti savo judančiam kūne.

Alpinizmas, boksas, arba kovų menai. Šios sporto šakos labiau tave sukoncentruotų ties savo kūno judesiais ir taip leistų protui atsipalaiduoti.

Skirk bent 30 minučių kasdien šitaip pajudinti savo kūną.

LEISK LAIKĄ GAMTOJE:

Daug žmonių kentėjusių nuo PTSS  pritarė, kad buvimas gamtoje jiems buvo labai naudingas – gamtoje žmogus daug greičiu atsipalaiduoja ir nusiramina. Jeigu nesinori vienai, pasiieškok, gal tavo mieste yra būrelių, kurie užsiima išėjimais į gamtą ir įvairiais užsiėmimais joje.

NERVŲ SISTEMOS KONTROLIAVIMAS:

PTSS gali tave išsekinti ir paversti jaustis pažeidžiama(-u) ir bejėge(-iu). Tačiau galima išmokti tam tikrų pratimų, kurie tau padės tais panikos momentais atgauti pusiausvyrą ir kontrolę.

Sąmoningas kvėpavimas yra greitas būdas nuraminti save. Tiesiog padaryk 60 įkvėpimų ir iškvėpimų, kas kart galvojant tik apie tai, kaip oras įeina ir išeina iš tavo plaučių.

Jutiminiai dirgikliai. Tikriausiai žinai, kad tam tikri garsai, kvapai ar vaizdai gali iškart tave nukelti į tą traumuojantį įvykį. Tačiau galima pakeisti reakcijos kryptį ir panaudoti tuos dirgiklius save nuraminti. Čia svarbiausia surasti tą pojūtį, kuris veikia tavo atveju. Tad paieškok ir pabandyk atrasti savo teigiamąjį jutiminį dirgiklį – gal tai tam tikri kvepalai, kurie tau primena, kažką gero, gal tai šuns glostymas – nesvarbu kas tai, svarbu, kad esant reikalui galėtum pasinaudoti tuo dirgikliu save nuraminti.

ATRASK RYŠĮ SU APLINKINIAIS

Kartais, kai jautiesi aklavietėje ir bejėgis įveikti tave slegiančius jausmus, tada negali būti nieko geresnio nei šalia esančio žmogaus palaikymas ir supratimas neteisiant, neklausinėjant. Ar turi žmogų, su kuriuo galėtum pabūti ir pasikalbėti?

Jeigu ne, gali pabandyti kitus variantus:

Savanoriavimas. Savo laiko ir dėmesio skyrimas, tam, kuriam dabar sunku, yra be galo įkvepiantis būdas atrasti pozityvų ryšį su kitais žmonėmis, tai taip pat gali padėti tau susigrąžinti kontrolės ir vidinės stiprybės jausmą. Pagalba kitam gali būti puiki terapija pačiai(-am) sau.

Dalyvauti PTSS paramos grupėse. Pasiteirauk savo psichologo, ar tokios grupės veikia tavo rajone, ir pabandyk nors vieną kartą jose apsilankyti. Ten susirenka žmonės kenčiantys taip pat kaip ir tu, tad bendrume jūs surasite jėgų išgyventi ir atsitiesti.

Dar kartą, nenuleisk rankų – tu esi tinkamoje kryptyje, tik nesiliauk bandžiusi(-ęs) sau padėti. Taip pat, atmink, kad nesi viena(-s), kad yra žmonių pergyvenusių panašius dalykus, o patirčių dalinimasis su bendraminčiais gali padėti išgyti.

Stiprybės tau.

Vilda

atsakytas Spl 25 Vilda
...